Sauli Niinistö vierailee Berliinissä Saksassa 11. toukokuuta liittopresidentti Frank-Walter Steinmeierin kutsusta. Kyseessä on presidenttien ensimmäinen, virallinen kahdenkeskinen tapaaminen.
Presidentit keskustelevat Tasavallan presidentin kanslian mukaan muun muassa transatlanttisista suhteista, Venäjästä, maahanmuutto- ja pakolaispolitiikasta, Suomen kaudesta arktisen neuvoston puheenjohtajana sekä Euroopan tulevaisuudesta.
Niinistö tapaa vierailunsa aikana myös Saksan liittopäivien puhemiehen Norbert Lammertin ja Saksan entisen liittopresidentin Joachim Gauckin. Lisäksi hän tutustuu protestantismin historiaa esittelevään The Luther Effect -näyttelyyn Saksan historiallisessa museossa.