Hallitus on päässyt sopuun yhdenvertaisuustiedonannosta.
Pääministeri Petteri Orpo kertoi asiasta keskiviikkona Kesärannassa pääministerin kesäjuhlassa toimittajille.
Kaikki hallituspuolueet RKP:ta lukuun ottamatta hyväksyivät pohjaesityksen rasismin vastaisesta tiedonnannosta jo tiistai-iltana.
Hallituksen on määrä päättää asiasta muodollisesti huomenna valtioneuvoston yleisistunnossa.