Eduskunnan toinen varapuhemies Paula Risikko (kok.) on kertonut epävirallisesti olevansa käytettävissä ministeriksi, kertoo Iltalehti. Risikko kommentoi käytettävyyttään kokoomuksen puheenjohtajavaalin jälkeen.
‒ Kukaan ei kieltäydy ministerinpestistä. Joskus Suomi kutsuu tyttäriään, Risikko sanoo.
Risikko tuki puheenjohtajavaalissa valituksi tullutta Petteri Orpoa, joka on ilmoittanut ottavansa valtiovarainministerin salkun.
Paula Risikko on aiemmin toiminut peruspalveluministerinä, liikenne- ja kuntaministerinä sekä sosiaali- ja terveysministerinä. Tällä vaalikaudella hän on ollut eduskunnan toinen varapuhemies.
‒ Olen ihan tyytyväinen tähänkin pestiin, Risikko sanoo.