Pääministeri Juha Sipilä Ylelle: Terrafamen kaivos saa jatkoajan

Terrafamen kaivos Sotkamossa on saanut lisää armonaikaa maan hallitukselta, kertoo Yle.

Hallituksen talouspoliittinen ministerivaliokunta on päättänyt myöntää Terrafamen kaivokselle jatkoajan. Asiasta kertoi Yle Uutisille pääministeri Juha Sipilä (kesk.).

Sipilän mukaan kaivoksen jatkon edellytykset ovat nyt aivan toisella tasolla kuin silloin, kun edellisen kerran asiaa käsiteltiin. Hallitus lähtee hänen mukaansa nyt siitä että yhtiön toiminnan jatkuminen on ensisijainen vaihtoehto.

Sipilän mukaan kaivokselle olisi löytymässä myös uusi ulkopuolinen rahoittaja.

Terrafame osti viime vuonna Sotkamon kaivostoiminnan konkurssiiin menneeltä Talvivaara Sotkamo Oy:ltä.

Mainos