Nokia vastaa tiistaina julkaisemassaan tiedotteessa kysymykseen, palaako yhtiö vielä matkaviestinlaitteisiin.
Yhtiön vastaus on kyllä, mutta ei enää valmistajana vaan antamalla brändinsä lisenssin jollekin ”maailmanluokan kumppanille”.
Tällaisen kumppanin kanssa Nokia voisi sitten tehdä läheistä suunnittelu- ja teknologiayhteistyötä, kuten yhtiö teki N1-Android-tabletin kohdalla.
Nokia kertoo, että aikaisintaan tämä olisi Micrsoftin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan mahdollista vasta ensi vuoden loka-joulukuussa.