Microsoft vähentää Suomesta jopa 1 350 työntekijää

Microsoft Mobile Oy:n toiminta aiotaan lopettaa kokonaan.

Microsoft kertoi keskiviikkona vähentävänsä Suomesta jopa 1 350 työpaikka ja globaalista enintään 500 työpaikkaa. Yhtiö suunnittelee lopettavansa Microsoft Mobile Oy:n toiminnan.

Joitakin tuotekehitystiimejä on tarkoitus säilyttää Espoossa, mutta Microsoftin suunnitelmiin sisältyy toiminnan lopettaminen kokonaan Tampereella.

Joillakin työntekijöillä tulee yhtiön mukaan olemaan mahdollisuus siirtyä työskentelemään Redmondiin omasta kiinnostuksesta ja tehtävien soveltuvuudesta riippuen. Yhtiö kertoo näistä paikoista lisää henkilöstölle yhteistoimintaneuvottelujen alettua.

Suomessa toimiva myynti- ja markkinointiyhtiö Microsoft Oy ei ole suunniteltujen yhteistoimintaneuvottelujen piirissä.

Microsoft kertoo jatkavansa Windows 10 -käyttöjärjestelmän kehittämistä pienille näytöille, Lumia-puhelinten ja laitevalmistajakumppaneiden puhelinten tukemista sekä uusien laitteiden kehittämistä.

Viime viikolla Microsoft kertoi myyvänsä peruspuhelimia koskevan liiketoimintansa sekä käyttöoikeuden Nokia-puhelinten brändiin FIH Mobilelle ja HMD Globalille.

Microsoft teki lisäksi keskiviikkona arvonalentumisesta ja uudelleenjärjestelyistä johtuen 950 miljoonan dollarin alaskirjauksen.

Mainos