Metsäkeskus aloitti yt-neuvottelut

Suomen metsäkeskus kertoo, että sen julkisissa palveluissa on käynnistetty yt-neuvottelut talouden tasapainottamiseksi.

Metsäkeskuksen mukaan säästöjä etsitään vähentämällä henkilöstöä ja toimien määrää.

Metsäkeskuksen esitys sisältää lomautuksia, lomarahan vaihtoa vapaaseen ja noin 40 henkilötyövuoden vähentämisen. Mahdolliset eläkejärjestelyt tai osa-aikaistamiset voivat pienentää irtisanottavien määrää.

Säästötarve johtuu Metsäkeskuksen mukaan valtionavun merkittävästä pienenemisestä. Valtionavun osuus on Metsäkeskuksen budjetista noin 85–90 prosenttia hanketoiminnan laajuudesta riippuen. Valtionapu on pienentynyt jaksolla 2012–2016 noin 8,6 miljoonaa euroa.

Neljän vuoden aikana Metsäkeskus on vähentänyt noin 150 työntekijää. Metsäkeskuksen julkisissa palveluissa työskentelee tällä hetkellä noin 530 henkilöä.

Mainos