Lehtimainonta laskee edelleen, verkko kasvaa

TNS Ad Intelligence kertoo, että sen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin kesäkuussa 0,8 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kesäkuussa merkkimainonta kasvoi 0,8 prosenttia, mutta luokiteltu mainonta laski 0,6 prosenttia.

Vähittäiskaupan mainonta puolestaan väheni 4,8 prosenttia.

Elintarvikemainonta kuitenkin kasvoi 2 prosenttia, automainonta 6,6 prosenttia ja matkailumainonta 3,3 prosenttia. Työpaikkailmoittelu kasvoi 4,1 prosenttia.

Mediaryhmittäin eniten väheni mainonta aikakauslehdissä, 12,5 prosenttia.

Varsinaisissa sanomalehdissä mainonta väheni 7,1 prosenttia ja kaupunki- sekä noutolehdissä 6,5 prosenttia. Televisiomainonta väheni 5,2 prosenttia.

Sen sijaan verkkomainonta kasvoi 23,8 prosenttia, radiomainonta 15 prosenttia, ulkomainonta 15,9 prosenttia ja elokuvamainonta peräti 193,4 prosenttia.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)