Kesäkuussa merkkimainonta kasvoi 0,8 prosenttia, mutta luokiteltu mainonta laski 0,6 prosenttia.
Vähittäiskaupan mainonta puolestaan väheni 4,8 prosenttia.
Elintarvikemainonta kuitenkin kasvoi 2 prosenttia, automainonta 6,6 prosenttia ja matkailumainonta 3,3 prosenttia. Työpaikkailmoittelu kasvoi 4,1 prosenttia.
Mediaryhmittäin eniten väheni mainonta aikakauslehdissä, 12,5 prosenttia.
Varsinaisissa sanomalehdissä mainonta väheni 7,1 prosenttia ja kaupunki- sekä noutolehdissä 6,5 prosenttia. Televisiomainonta väheni 5,2 prosenttia.
Sen sijaan verkkomainonta kasvoi 23,8 prosenttia, radiomainonta 15 prosenttia, ulkomainonta 15,9 prosenttia ja elokuvamainonta peräti 193,4 prosenttia.





