Verkkouutiset

Kiinassa heräsi kiinnostus ”suomalaisesta” oluesta – SK: valttina mystisyys

Ensimmäiset Karhut ovat Kiinassa jo myynnissä.

Sinebrychoff aloittaa Karhu-oluen viennin Kiinaan.

Suomen Kuvalehden mukaan Karhun valtiksi on koettu eksoottisuus ja mystisyys.

– Karhu vetosi myös sen vuoksi, että siihen liitetään pohjoismaiden puhdas luonto, laadukkaat raaka-aineet ja hyvä imago. Myös eläinhahmoilla on vahva merkitys Kiinassa, sanoo Sinebrychoffin toimitusjohtaja Pekka Tiainen SK:lle.

Sinebrychoff kuuluu tanskalaiseen Carlsberg-konserniin. Yhtiössä on satoja olutmerkkejä, joten nimenomaan Karhu-brandin vieminen Kiinaan ei ollut itsestäänselvyys.

Karhun vientiponnistelu tietää Keravalla sijaitsevalle Sinebrychoffin panimolle miljoonien linjastoinvestointia.

Ensimmäiset Karhut ovat jo Kiinassa myynnissä. Vielä tässä vaiheessa olutta myydään vain kiinalaisissa ravintoloissa.

Uusimmat
MAINOS