Keskustanuorten puheenjohtajaksi nainen, ensi kertaa 24 vuoteen

Edellisen kerran keskustanuoriin on valittu naispuheenjohtaja vuonna 1989.

Asikkalalainen Hilkka Kemppi on valittu keskustanuorten puheenjohtajaksi liiton Salossa pidetyssä liittokokouksessa. Kemppi voitti vastaehdokkaansa Risto Lahden äänin 100–93.

Kemppi on keskustanuorten ensimmäinen naispuheenjohtaja 24 vuoteen. Viimeksi liiton puheenjohtajaksi on valittu nainen vuonna 1989, jolloin puheenjohtajaksi nousi Anu Vehviläinen. Liiton puheenjohtajia ovat aikanaan olleet muun muassa Johannes Virolainen, Esko Aho, Matti Vanhanen, Olli Rehn, Antti Kaikkonen, Tuomo Puumala ja Antti Kurvinen.

Kemppi valittiin tehtävään keskustaopiskelijoiden puheenjohtajan paikalta. Väistyvä puheenjohtaja Teppo Säkkinen ei hakenut jatkokaudelle.

Mainos