Kilpailu S-ryhmän ja K-ryhmän välillä kovenee, kertoo Kauppalehti.
S-ryhmä laski vuoden alussa Xtra-tuotemerkin päivittäistavaroiden ja lähes kahdensadan merkkituotteen hintoja. Myös K-ryhmä alensi yli 1 200 tuotteen hintaa.
– Noin puolet suomalaisista elää pitkälti kädestä suuhun, joten hinnan merkitys on todella kova. Tiukempina aikoina kulutus siirtyy edullisimpiin tuoteryhmiin ja merkkituotteiden tilalle ostetaan kaupan omia merkkejä, kertoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook KL:lle.
Kuluttajien luottamus on Tilastokeskuksen mukaan pohjilla.
– Kun asuntokauppa vain elpyy, se vetää mukanaan muuta kauppaa. Esimerkiksi käyttötavaran kauppa on kehittynyt heikosti lähes kolme vuotta, mutta sen suunta voi kääntyä asuntokaupan mukana, Krook pohtii.





