Rahat ovat monella tiukassa. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Kauppajohtaja KL:lle: Puolet suomalaisista elää kädestä suuhun

S-ryhmän asiakkaiden kulutus on siirtynyt edullisiin tuoteryhmiin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kilpailu S-ryhmän ja K-ryhmän välillä kovenee, kertoo Kauppalehti.

S-ryhmä laski vuoden alussa Xtra-tuotemerkin päivittäistavaroiden ja lähes kahdensadan merkkituotteen hintoja. Myös K-ryhmä alensi yli 1 200 tuotteen hintaa.

– Noin puolet suomalaisista elää pitkälti kädestä suuhun, joten hinnan merkitys on todella kova. Tiukempina aikoina kulutus siirtyy edullisimpiin tuoteryhmiin ja merkkituotteiden tilalle ostetaan kaupan omia merkkejä, kertoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook KL:lle.

Kuluttajien luottamus on Tilastokeskuksen mukaan pohjilla.

– Kun asuntokauppa vain elpyy, se vetää mukanaan muuta kauppaa. Esimerkiksi käyttötavaran kauppa on kehittynyt heikosti lähes kolme vuotta, mutta sen suunta voi kääntyä asuntokaupan mukana, Krook pohtii.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)