Juustoviipaleet ovat suomalaisten mielestä liian paksuja

Kuluttajat ovat toivoneet Valion testissä, että juustosiivut olisivat nykyistä ohuempia.

Valio kertoo, että sen juustotestissä kuluttajat toivoivat nykyistä ohuempia juustosiivuja. Vastaajista 60 prosenttia piti nykyviipaleita liian paksuina.

Kun paksuja viipaleita verrattiin ohuisiin, 72 prosenttia testaajista valitsi ohuet viipaleet paremmiksi.

Kategoriapäällikkö Teea Björklund Valiolta arvelee, että juustoissa ollaan menossa samaan suuntaan kuin leikkeleissä.

– Leikkeleissä ohuen ohuus on jo oletus, hän kertoo Valion tiedotteessa.

Valion mukaan kuluttajat arvioivat, että ohuiden viipaleiden maku on parempi, makua on enemmän ja suutuntuma on miellyttävämpi kuin paksuissa viipaleissa.

Viipalejuustojen osuus leivän päälle laitettavista juustoista on Valion mukaan hiukan alle viidenneksen. Yhtiö uskoo osuuden olevan kasvussa.

Mainos