Alennusmyynneissä kannattaa olla tarkkana

Osa tuotteista saatetaan myydä joulun jälkeen normaalia kallimmalla.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Joulun jälkeisissä alennusmyynneissä kannattaa olla tarkkana, ilmenee hintavertailupalvelu Hintaoppaan tuoreesta selvityksestä.

Joulun jälkeiset alennusmyynnit alkavat heti joulupäivänä 25. joulukuuta niin verkkokaupoissa kuin kivijalkamyymälöissä. Ostoksille suuntaavan kannattaa kuitenkin suhtautua alennuksiin tarkkuudella, sillä viime vuonna keskimääräinen alennusprosentti Hintaoppaan 363[nbsp]355 klikatussa tuotteessa jäi 1,5 prosenttiin.

Tuotteista jopa 22 prosenttia oli alennuksessa, mutta 13 prosenttia tuotteista myytiin normaalia kalliimmalla hinnalla. Alennusmyyntien avauspäivä 25. joulukuuta oli Hintaoppaassa alekauden kiireisin, mutta datasta selviää että hinnat olivat halvimmillaan vasta 27. joulukuuta.

– Vaatimaton keskimääräinen alennusprosentti voi osaltaan selittää sitä, miksi joulun jälkeisten alennusmyyntien suosio jää vielä kauas esimerkiksi Black Fridayn suosiosta, Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett sanoo Hintaoppaan tiedotteessa.

– Palvelussamme joulualen avauspäivä 25. joulukuuta oli viime vuonna viisi kertaa Black Fridayta pienempi.

Eri tuotekategorioista suurin keskimääräinen alennusprosentti oli juoksukengissä, joissa alennukset olivat keskimäärin 4 prosenttia. Juoksukenkä-kategoriassa hinta laski 39 prosentilla ja hinta nousi 9 prosentilla tuotteista.

Myös matkapuhelimista saattoi löytää hyviä tarjouksia, sillä 37 prosenttia kategorian tuotteista oli alennuksessa ja 16 prosenttia myytiin normaalia kalliimmalla. Keskimääräinen alennusprosentti oli 3,6.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)