Shinzo Abe tapasi ensimmäisenä valtiojohtajana Yhdysvaltain presidentinvaalit voittaneen Donald Trumpin torstaina New Yorkissa.
Trump Towerissa järjestetty tapaaminen kesti puolitoista tuntia.
Abe kertoi BBC:n mukaan tapaamisen jälkeen, että hänellä on suuri luottamus Trumpiin. Hän sanoi myös uskovansa, että he kykenevät rakentamaan luottamuksellisen suhteen toistensa kanssa.
Lisäksi hän kuvaili tapaamista avoimeksi ja sen ilmapiiriä lämpimäksi.