Suomalaisissa kaupoissa kahvia myydään jälleen halpaan sisäänheittohintaan, Ilta-Sanomat kertoo.
Esimerkiksi eräässä K-citymarketissa oli tarjous neljästä Juhla mokka-paketista kymmenen euron hintaan. Vastaavanlaisia kahvitarjouksia on ollut myös muissa kaupoissa.
Kahvitarjoukset toimivat kaupoissa usein sisäänheittotuotteina. Keskosta kerrotaan IS:lle, että kahvi on usein kampanjoissa käytetty tuote.
– K-kaupoissa on myynnissä useita eri kahveja eri kampanjoissa. Kymmenen euron nipputarjoukset ovat kuluttajille tuttuja ja toimivat hyvin nykyisessä markkinatilanteessa, Keskon päivittäistavarakaupan osto- ja myyntijohtaja Aki Erkkilä sanoo.
Myös S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Juhani Haara kertoo IS:lle, että kahvi on perinteinen markkinointituote päivittäistavarakaupassa ja usein mukana erilaisissa kampanjoissa.
Hänen mukaansa raakakahvin hinta on ollut laskussa viime vuoden kovimmista hintapiikeistä, mikä näkyy myös kuluttajahintojen laskuna myymälöissä.





