Vuonna 2010 ruuhkamaksuja kannatti pääkaupunkiseudulla HS:n mielipidemittauksessa 45 prosenttia vastaajista. Nyt vastaava lukema oli enää 38 prosenttia.
Espoossa autoilijoille kohdennettua maksua kannattaa ainoastaan 28 prosenttia vastaajista, kun vuonna sitä kannatti 33 prosenttia. Vantaalaisista vastaajista maksua kannatti vuosikymmenen alussa 39 prosenttia, mutta nyt enää 37 prosenttia.
Helsinkiläisistäkin vastaajista enää 43 prosenttia kannattaa ruuhkamaksujen käyttöönottoa. Vuonna 2010 ruuhkamaksuja kannatti 52 prosenttia ja kahta vuotta aiemmin 54 prosenttia.