The Daily Beast kertoo Pentagonin maksaneen isobritannialaiselle PR-toimistolle yli puoli miljardia dollaria huippusalaisen propagandaohjelman tekemisestä Irakissa.
Bell Pottinger -nimisen toimiston entisen työntekijän mukaan henkilökunta työskenteli yhdessä USA:n korkean tason viranomaisten kanssa Bagdadissa.
Operaatio aloitettiin Irakissa pian sen jälkeen, kun USA:n taistelujoukot saapuivat sinne. Työntekijän mukaan he valmistivat televisiomainoksia, jotka esittivät terroristijärjestö Al-Qaedan negatiivisessa valossa. He tekivät myös uutispätkiä, jotka tehtiin näyttämään siltä, kuin arabialainen TV-yhtiö olisi tehnyt ne.
Näiden lisäksi PR-toimisto teki feikkiversioita Al-Qaedan propagandavideoista. Videot toteutettiin niin, että niiden katsojat pystyttiin teknisesti jäljittämään. Näin pystyttiin seuraamaan, missä ja ketkä katselivat terroristijärjestön propagandaa.
Bell Pottingerin entinen johtaja Lord Tim Bell vahvisti Sunday Timesille, että yritys on työskennellyt USA: n armeijan peitellyssä operaatiossa. Toimisto raportoi tehtävistään Irakissa Pentagonille, CIA:lle ja kansalliselle turvallisuusneuvostolle.