Dmitri Medvedev: Obaman hallinto käy venäläisvastaista kuolinkamppailua – ”Lepää rauhassa”

Venäjän ulkoministeriö on esittänyt 35 amerikkalaisdiplomaatin karkotusta maasta vastatoimena venäläisten diplomaattien karkotukseen Yhdysvalloista.

Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov on esittänyt perjantaina 35 yhdysvaltalaisen diplomaatin karkottamista Venäjältä.

Esityksen mukaan 31 henkeä karkotettaisiin Yhdysvaltain Moskovan-suurlähetystöstä ja neljä Pietarin-konsulaatista, kertoo CNN.

Venäjän presidentin Vladimir Putinin täytyy vielä hyväksyä esitys ennen sen toimeenpanoa.

Karkotukset ovat vastatoimi Yhdysvaltojen tekemille venäläisdiplomaattien karkotuksille. Lavrovin mukaan syytökset venäläisten sekaantumisesta Yhdysvaltain presidentinvaaleihin ovat perusteettomia.

Venäjän pääministeri Dmitri Medvedev totesi Twitterissä perjantaina pitävänsä valitettavana, että maiden välisiä suhteita aluksi parantanut Barack Obaman hallinto on päätynyt toimikautensa lopussa venäläisvastaiseen kuolinkamppailuun.

Hän kirjoittaa lopuksi R.I.P. eli lepää rauhassa.

Vladimir Putin ilmoitti myöhemmin perjantaina, ettei Venäjä ryhdy ainakaan vielä karkottamaan amerikkalaisdiplomaatteja.

Lue myös:

Venäjä vastaa USA:n pakotteisiin: Lähetystö haukkui Barack Obaman ja julkaisi loukkaavan kuvan

Mainos