Maksupalveluyhtiö Klarnan tilastojen mukaan alennusmyyntipäivä Black Fridayn suosio jatkoi kasvuaan. Verkko-ostosten määrä kasvoi neljällä prosentilla vuoteen 2021 verrattuna.
Päivä oli Suomen vilkkain ostospäivä tähän mennessä. Eniten ostoksia tehtiin kello 19.
Myynti käynnistyi aktiivisena heti puolenyön jälkeen. Vuorokauden ensimmäisen tunnin aikana myynti oli 1 375 prosenttia vilkkaampaa kuin samaan aikaan tavallisena ostopäivänä.
Elektroniikka oli jokaisessa ikäryhmässä suosittu tuotekategoria. Tämän lisäksi 18-24 -vuotiaat ostivat eniten kodin ja puutarhan tuotteita sekä vapaa-aikaan, urheiluun ja harrastuksiin liittyviä tuotteita.
Vanhemmilla ikäluokilla ostoksissa korostuivat kauneus- ja terveystuotteet sekä lastentarvikkeet.
Black Fridayn shoppailijoista 68 prosenttia oli naisia. Ikäryhmistä 25-40 -vuotiaat tekivät yhteensä puolet Black Fridayn verkko-ostoksista.