Verkkouutiset

Black Fridayn myynti kasvoi viime vuodesta neljä prosenttia. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Black Friday oli vuoden vilkkain ostospäivä

Ensimmäisen tunnin aikana myytiin 1375 prosenttia enemmän kuin tavallisena ostospäivänä vastaavaan aikaan.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Maksupalveluyhtiö Klarnan tilastojen mukaan alennusmyyntipäivä Black Fridayn suosio jatkoi kasvuaan. Verkko-ostosten määrä kasvoi neljällä prosentilla vuoteen 2021 verrattuna.

Päivä oli Suomen vilkkain ostospäivä tähän mennessä. Eniten ostoksia tehtiin kello 19.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)

Myynti käynnistyi aktiivisena heti puolenyön jälkeen. Vuorokauden ensimmäisen tunnin aikana myynti oli 1 375 prosenttia vilkkaampaa kuin samaan aikaan tavallisena ostopäivänä.

Elektroniikka oli jokaisessa ikäryhmässä suosittu tuotekategoria. Tämän lisäksi 18-24 -vuotiaat ostivat eniten kodin ja puutarhan tuotteita sekä vapaa-aikaan, urheiluun ja harrastuksiin liittyviä tuotteita.

Vanhemmilla ikäluokilla ostoksissa korostuivat kauneus- ja terveystuotteet sekä lastentarvikkeet.

Black Fridayn shoppailijoista 68 prosenttia oli naisia. Ikäryhmistä 25-40 -vuotiaat tekivät yhteensä puolet Black Fridayn verkko-ostoksista.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Viikon suosituimmat videot
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)