– Ennen kehysriihtä ei ollut ollenkaan selvää, että keskusta ja perussuomalaiset olivat valmiita pitämään kiinni noin vuosi sitten sovitusta neljän miljardin euron säästötavoitteesta, sanoo Ben Zyskowicz Verkkouutisten BenTV:ssa.
– Päinvastoin. Keskustan ryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen sanoi, että kysymys lisäsäästöistä on filosofinen ja perussuomalaiset totesivat, että säästöjen tie on muka kuljettu loppuun.
Hallitus välttyi hänen mukaansa murskaavilta arvioilta, koska kokoomus piti kiinni aiemmin sovitusta linjasta.
– Näin ollen tämä viikko on ollut hyvä kokoomukselle, hallitukselle ja koko Suomelle.