Verkkouutiset

Olutliitto herättelee matkailuväkeä huomaamaan kotimaisen oluen merkitys

Kuluttajajärjestö Olutliitto vaatii oluen ja sen valmistuksen ottamista mukaan valtakunnallisiin matkailun ja ruokakulttuurin kehitysohjelmiin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Olutliiton puheenjohtajan Heikki Kähkösen mielestä alueellisesti oluenvalmistajat ja raaka-aineentuottajat pitäisi saada osaksi paikallista lähiruokastrategiaa. Suomessa on jo yli 50 panimoa.

– Kun mukaan otetaan vielä yli tuhatvuotias perinneoluemme sahti, luulisi matkailuväen ymmärtävän, minkälainen aarre meillä on myös kansainvälisesti hyödyntämättä, Kähkönen toteaa Olutliiton tiedotteessa.

Kähkönen muistuttaa, että olut kuuluu lukuisiin Euroopan turistikohteisiin. Esimerkiksi Dublinissa on Guinness Storehouse, Amsterdamissa Heineken-museo ja Kööpenhaminassa Carlsberg. Münchenissä on oluttupansa ja Lontoossa pubinsa.

Sen sijaan Suomessa ei ole yhtään olutkauppaa, ja vahvoja oluita myyvät Alkotkin ovat kiinni sunnuntaisin.

– Koska mainonta on kiellettyä, turisteille ei saa edes kertoa, että suomalaisen oluen perustana on kotimainen viljaraaka-aine, monisatavuotinen perinne ja ihmiskäsin tehtävä työ, Kähkönen huomauttaa.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)