Tutkimuslaitos IRO Researchin tuoreesssa kyselyssä 46 prosenttia vastaajista nosti painetut sanomalehdet ykköseksi, kun kysyttiin, mistä he mieluiten lukevat, katsovat tai kuuntelevat mainoksia. Vastaajat saivat valita yhden mainoskanavan 14:sta.
Toiseksi sijoittui televisio, jonka valitsi mieluisimmaksi mainosvälineeksi 12 prosenttia suomalaisista. Seuraavina tulivat painetut kaupunkilehdet, painetut aikakauslehdet ja sanomalehtien digitaaliset palvelut.
Sanomalehtien Liiton mukaan Facebook, Google, Youtube, Instagram, Twitter ja WhatsApp eivät ole mainosvälineinä suosikkeja edes nuorimpien parissa.
– Markkinointipäätösten äärellä kannattaa muistaa, että suomalaiset suhtautuvat erilaisiin kanaviin mainosmielessä hyvin eri tavoin. Mieluisaksi koettu ympäristö on vahva etu, kun halutaan kertoa omaa tarinaa, painottaa liiton media- ja kuluttajamarkkinoinnin johtaja Sirpa Kirjonen tiedotteessaan.
Haastatteluja tehtiin syyskuun alussa tuhat, virhemarginaali on 3,2 prosenttiayksikköä suuntaansa.