Verkkouutiset

Tieraivo repesi pääkaupungissa – HU: 2000 palautetta jonossa

Tunteet käyvät kuumina kun Helsinki hukkuu lumeen.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

– Toivoisin, että asiakaspalvelijoita saataisiin lisää, mutta kaupungin tyyppisessä organisaatiossa se ei tapahdu nopeasti. Ja on varmaan järkevää, että rajallisia resursseja kohdennetaan kaduille, missä aurausta tarvitaan, Helsingin kaupunkiympäristön asiakaspalvelupäällikkö Tarja Posti sanoo Helsingin Uutisille.

Pääkaupungin lumikaaoksen kerrotaan johtaneen palautetulvaan ja suoranaiseen raivoon. Kaupunkiympäristö joutui tviittaamaan maanantaina, ettei työntekijöiden uhkailu väkivallalla tai hyppiminen aurauskaluston eteen ole ok. Palautteita oli maanantaina jonossa yli 2[nbsp]000. Tiistaina viestejä oli tullut jo 2[nbsp]500.

Tarja Posti myöntää, että tunteet käyvät kuumina. Hänen mukaansa palaute ei kuitenkaan juuri ole muuttunut 2010-luvun vaihteesta. Silloin pahoja talvia oli neljä.

Posti kertoo HU:lle ymmärtävänsä ihmisten kiukun. Hän toivoo kuitenkin, että ihmiset ymmärtäisivät katujen ylläpitäjien tekevän parhaansa.

– Kyllä minuakin ottaa päähän, kun lapsi pitäisi viedä päiväkotiin ja autoa ei tahdo saada kadunvarren lumihangesta. Mutta se on vain elämää. Nyt eletään poikkeustilanteessa.

HU:n mukaan peräti 37 prosenttia Helsingin kaupunkiympäristön saamasta palautteesta on pysäköinnin valvontapyyntöjä. Talvihoitoon liittyy 12 prosenttia kaikesta palautteesta.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)