Meksikolaisen Corona-oluen myynti kärsii koronaviruksen leviämisestä. Mielipidemittauksia tekevä Yougov-laitos toteaa, että yhdysvaltalaisten kuluttajien halukkuus ostaa Coronaa on laskenut alimmilleen kahteen vuoteen. Lisäksi Google-haut, joissa yhdistyvät olutmerkki ja virus ovat lisääntyneet.
Viestintätoimisto 5W Public Relations puolestaan toteaa, että 38 prosenttia amerikkalaisista oluenkuluttajista ei missään tapauksessa ostaisi Coronaa juuri nyt.
– On päivänselvää, että Corona-olut kärsii koronaviruksesta, sanoo 5W:n perustaja Ronn Torossian.
Coronalla ja koronalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Corona-olut on tiettävästi ottanut nimensä auringon koronasta eli aurinkoa ympäröivästä kaasukehästä. Koronaviruksen pinnalla puolestaan on proteiineja kruunun kaltaisessa muodossa.
Silti Corona-oluen emoyhtiön Constellation Brandin osakekurssi on laskenut kahdeksan prosenttia tällä viikolla New Yorkin pörssissä. Corona on Yhdysvaltain kolmanneksi suosituin olut Guinnessin ja Heinekenin jälkeen.