Suomea markkinoidaan ulkomaille ilmasto-osaamisella ja resurssien viisaalla käytöllä

Suomea markkinoidaan ulkomaille Team Finland -henkisessä, nimeään vaihtaneessa vuosijulkaisussa osaamisella ilmasto-ongelmien ratkaisemisessa ja niukkojen resurssien hyödyntämisessä.

Suomea esittelevä englanninkielinen vuosijulkaisu Focus on Finland on vaihtanut nimeä. Julkaisu on nyt This is FINLAND.

Lehteä julkaisevat Team Finland -yhteistyöhengessä ulkoministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, Sitra, Invest in Finland/Finpro ja Finnfacts.

Ulkomaiselle lukijakunnalle suunnatun lehden tavoitteena on ulkoministeriön mukaan avata inspiroivia näkökulmia Suomen tarjoamiin liiketoimintamahdollisuuksiin sekä suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin.

– Suomessa on osaamista ilmasto-ongelmien ratkaisemisessa ja niukkojen resurssien viisaassa hyödyntämisessä, kertoo päätoimittaja Petra Theman ulkoministeriöstä.

Tämän vuoden numero kertoo muun muassa älykkäistä kaupungeista, kiertotaloudesta, start up -sijoitustoiminnasta, muotisuunnittelijoistam ja ruokakulttuurista.

Lehteä jaetaan Suomen edustustoissa ulkomailla sekä kansainvälisissä kaupallisissa tapahtumissa ja seminaareissa.

Lehti julkaistaan maaliskuussa myös espanjaksi, kiinaksi, saksaksi, ranskaksi ja venäjäksi.

Kommentit