Suomalaisen työn kampanjalla on ollut vaikutusta

Suomalaisen työn kampanja on kyselyn mukaan lisännyt kuluttajien haluja ostaa kotimaista ruokaa.

Suomalaisen Työn Liitto, K-ryhmän kaupat, suomalaiset elintarvikevalmistajat ja käyttötavarateollisuuden sekä rakennus- ja remontointialan yritykset ovat kampanjoineet yhdessä näkyvästi suomalaisen työn puolesta. Kampanja saa jatkoa jo kolmatta vuotta.

Suomalaisen Työn Liiton teettämässä kyselyssä 46 prosenttia vastaajista tunnisti suomalaisten tuotteiden ja palveluiden työllistävistä vaikutuksista muistuttavan kampanjan.

– Kampanjasta tietoiset kuluttajat ostavat selvästi keskimääräistä useammin erityisesti kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita. Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen, kun vuosi sitten luku oli 71 prosenttia ja sitä ennen, kampanjan alkaessa 62 prosenttia, kertoo toimitusjohtaja Tero Lausala Suomalaisen Työn Liitosta tiedotteessa.

Kotimaisten elintarvikkeiden ostamisen syiksi vastaajat mainitsivat useimmiten laadun lisäksi työllisyyden ja turvallisuuden.

Taloustutkimuksen joulukuussa tekemään kyselyyn vastasi 1 051 suomalaista kuluttajaa.

Kommentit