S-ryhmä pidentää S-Etukorttia käyttävien asiakasomistajien ostotietojen käsittelyaikaa kahdesta vuodesta viiteen vuoteen syyskuun alusta alkaen.
Käsittelyajan pidentäminen auttaa S-ryhmän mukaan asiakasomistajien muuttuviin tarpeisiin vastaavien palveluiden kehittämisessä.
Tietoja säilytetään käyttötarkoituksen mukaan niin kauan kuin on tarvetta, kuitenkin korkeintaan viisi vuotta. Käsittelyaika vastaa S-ryhmän mukaan kaupan alan yleistä käytäntöä.
Ensi vuoden alusta S-ryhmä ryhtyy keräämään myös majoitus- ja ravitsemistoimialan palveluiden ostotietoja tuotetasolla, kun tähän asti tietoja on kerätty vain ostosten loppusummien tasolla.
S-ryhmän asiakaskyselyn mukaan 54 prosenttia vastaajista kokee, että on saanut riittävästi tietoa omien asiakastietojen käsittelyyn liittyen.