Verkkouutiset

Prisma veti S-ryhmän kasvua

S-ryhmä arvioi markkinaosuutensa ruokakaupassa kasvaneen viime vuonna hieman.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvoi Suomessa 4,8 prosenttia 7 252 miljoonaan euroon. Kasvu jatkui ryhmän mukaan edelleen alan markkinakehitystä parempana.

– Kiristyneessä kilpailussa tämä on hyvä suoritus. Kasvua oli kaikissa myymäläkokoluokissa, mutta suurimman ketjumme Prisman hyvä kehitys vaikuttaa eniten kokonaisuuteen. Luvut ennakoivat lievää kasvua markkinaosuuteemme päivittäistavarakaupassa, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo tiedotteessa.

Heikkilä kehuu myös viime vuoden alussa toteutettua Stockmann Herkun haltuunottoa ja pitää Helsingin myymälän uudistamista hyvin onnistuneena. Hänen mukaansa S-ryhmän marketkauppa pystyy hyödyntämään näitä kokemuksia koko verkostonsa kehittämisessä yhä laadukkaampaan suuntaan.

S-ryhmän koko marketkaupan myynti käyttötavarakauppa ja lähialueet mukaan lukien kasvoi viime vuonna 2,9 prosenttia 8 096 miljoonaan euroon.

Liikennemyymälä- ja polttonestekaupassa myynti kasvoi 5,9 prosenttia 1 729 miljoonaan euroon. Matkailu- ja ravitsemiskaupassa myyntiä kertyi yhteensä 816 miljoonaa euroa, jossa oli lievä 0,6 prosentin kasvu.

Sen sijaan tavaratalo- ja erikoistavarakaupan myynti laski 5,2 prosenttia 294 miljoonaan euroon. Muut liiketoiminta-alueet kokosivat yhteensä 587 miljoonan euron myynnin.

S-ryhmän koko vähittäismyynti kasvoi viime vuonna 2,2 prosenttia 11 523 miljoonaan euroon.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)