X
SULJE MAINOS
Kuluttaja joutuu yhä miettimään, joutuuko hän palveluja ostaessaan tekemisiin koronariskejä aiheuttavien ihmisten kanssa. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Pieni suuri koronaidea – missä tämä viipyy?

Kioskit, kahvilat, taksit ja muut voisivat hyvin kertoa väkensä rokotuksista.

Koronapandemian yhä jatkuvasta riehumisesta huolimatta vain harva yritys tai palvelu tajuaa mainostaa hyvää ilmanvaihtoaan tai tilojensa maskipakkoa.

Länsiväylän yleisönosastolle kirjoittaneella espoolaisella Hans Gabrielssonilla on vielä niitäkin käytännöllisempi pieni iso ehdotus.

Hän muistuttaa THL:n arvioineen, että koronan riskiryhmiin kuuluu yli miljoona kansalaista.

– Välttääkseen terveyttään vaarantavan tartunnan he joutuvat tekemään valintoja rutiineihinsa päivittäin. Voisivatko pienyrittäjät, kuten parturi-kampaamot, kahvilat, kioskit, taksit ynnä muut ottaa käyttöön oman, vaikkapa epävirallisen ”koronatodistuksen”? Pienellä tarralla tai merkillä voisi kertoa: ”Olemme koronarokotettuja, tervetuloa.”, Hans Gabrielsson ehdottaa.

– Tämä helpottaisi monia arkisten valintojen teossa.

Kommentit

»Kommentoinnin säännöt