Nordean palvelukatko alkoi sunnuntaina 7. maaliskuuta aamuyöllä kello 01.00.
Aiemmin pankki arvioi korttien osalta katkon päättyvän sunnuntaina noin kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta noin kello 24.00.
Katkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat myös pois käytöstä katkon ajan.
– Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu, pankki tiedotti
Sittemmin Nordea tiedotti, että katko jatkuu arvioitua pidempään.
– Pyrimme saamaan palvelut käyttöön mahdollisimman pian. Pahoittelemme katkon aiheuttamaa mahdollista haittaa, pankki tiedottaa.
Katkon syynä ovat Nordean tietojärjestelmien muutos- ja ylläpitotyöt.
xxx