Verkkouutiset

Nämä ovat Suomen 10 suosituinta tuotemerkkiä

Fazer on ykkössijalla pisteindeksissä.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

YouGov muodostaa vuosittain maailmanlaajuisen ja myös Suomen kattavan imagorankingin tuotemerkeistä käyttämällä kuutta eri imagotekijää.

Globaalia listaa dominoivat teknologiajätit. Suomen TOP10 -listalla on brändejä monelta eri toimialalta, mutta Suomen TOP10 -brändeillä on suomalainen alkuperä.

Listaus on koottu YouGovin BrandIndex-pisteindeksin avulla. Se muodostuu kuuden eri imago-osatekijän keskiarvosta: laatu, yleinen mielikuva, vastine rahoille, suosittelu, maine ja asiakastyytyväisyys.

Suomen listalla on vanhoja tuttuja. Fazer on ykkössijalla ja on saanut kaikkein positiivisimmat arvostelut monena vuotena.

Fiskars on tänäkin vuonna toiseksi paras.

Valio säilyttää kolmossijansa.

Neljännellä sijalla on Iittala ja viidennellä Prisma. Arabia, Paulig, Finnair, Yle Areena ja Abloy sijoittuvat järjestyksessä sijoille 6-10.

Google ottaa kärkipaikan YouGovin parhaiden brändien globaalilla listauksella, joka tehdään vuosittain 33 markkina-alueella.

Teknologiajätit dominoivat listaa: Googlen jälkeen tulevat WhatsApp, YouTube, Samsung ja Amazon.

Ainoat ei-teknologia-alan yritykset top10-listalla ovat ruotsalainen IKEA (yhdeksäs) ja urheiluvarustealan Nike (kymmenes).

Suomessa BrandIndex vertailee yli 350 eri brändiä. YouGov BrandIndex haastattelee joka päivä sataa koko väestöä edustavaa henkilöä, ja kysyy heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan. Data on ajalta 1.10.2019 – 30.9.2020.

 

 

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)