Verkkouutiset

”Murros” – KL: Pienpanimoiden tuotteita paraatipaikoille

Pienpanimoiden ja erikoisoluiden tarjonta ja myynti reilussa kasvussa.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Uuden alkoholilain myötä kauppojen olutvalikoimat ovat monipuolistuneet. Keskon tavarakaupan johtaja kertoo Kauppalehdelle, että K-ryhmän kauppiaat kasvattavat kauppojensa olutvalikoimaa hankkimalla uusia tuotteita suoraan pieniltä ja paikallisilta tuottajilta. Näin pienpanimot saavat tuotteensa suoraan paraatipaikoille.

– Vuoden 2019 aikana myynnin kasvu on ollut noin 15 prosenttia. Moni K-ryhmän kauppias on investoinut panimo-osastonsa laajentamiseen, joten olutvalikoimat kasvavat selvästi, vahvistaa Keskon tavarakaupan johtaja Harri Hovi.

Kulutus on myös S-ryhmän mukaan murroksessa. Laatu korvaa määrän, ja erikoisoluet, kuten ale- ja vehnäoluet, valtaavat markkinaosuutta kaupan peruslagereilta. Samalla pienpanimot kasvavat vauhdilla: 34 suurinta pienpanimoa kasvatti viime vuonna liikevaihtoa lähes 15 prosenttia 65 miljoonaan euroon.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)