Verkkouutiset

Monet perusasiat saattavat olla kesätyöntekijöille vieraita

Yksittäisten työtehtävien sijaan työnantajan kannattaa Keskuskauppakamarin mukaan tarjota laajempi kuva organisaatiosta.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Johtaja Anne Horttanainen Keskuskauppakamarista patistaa työnantajia varaamaan uuden kesätyöntekijän perehdyttämiseen riittävästi aikaa. Kesätyöntekijän vastaanottaminen ja opettaminen on hänen mukaansa erityisen tärkeää työntekijän sitoutumisen ja työtyytyväisyyden kannalta.

– Yksittäisten työtehtävien sijaan työnantajan kannattaa tarjota laajempi kuva organisaatiosta, jotta henkilö ymmärtää työnsä merkityksen kokonaisuuden kannalta. Laadukas perehdyttäminen auttaa työntekijää omaksumaan työtehtävät nopeammin, Horttanainen kertoo tiedotteessa.

Hän muistuttaa perehdytyksen olevan tärkeää erityisesti myös siksi, että kesätyö on monelle nuorelle ensimmäinen askel työelämään.

– Monet perusasiat saattavat olla kesätyöntekijöille vieraita ja nekin tulisi muistaa kertoa ja opettaa. Huolellinen perehdytys on tärkeä osa työntekijän arvostusta.

Horttanainen korostaa, että uuden työntekijän myötä yritykset voivat myös itse kehittää toimintatapojaan. Lisäksi on tärkeää keskustella kesätyöntekijöiden kanssa myös työsuhteen aikana ja sen päättyessä.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)