Valtioneuvoston kanslia käynnisti vain kaksi kuukautta sitten 5.11.2021 suuren Taas mennään -mainoskampanjan. 250 000 euron budjetin mainokset eivät nykysanonnan mukaisesti vanhentuneet hyvin.
– Valtakunnallinen Taas mennään -joukkoliikennekampanja rakentui sen varaan, miten hyvältä tuntuu palata kaiken kivan pariin. Koronapandemian aikana julkisen liikenteen matkustajamäärät ovat laskeneet, ja kampanja kannusti palaamaan takaisin joukkoliikenteeseen – terveysturvallisuus huomioiden, sittemmin keskeytetyn kampanjan omilla sivuilla kerrotaan nyt.
Mainoskampanjan videoiden otsikot olivat Sinua odotetaan konsertissa, Sinua odotetaan mummolassa ja Sinua odotetaan työpaikalla.
– On tärkeää saada palautettua ihmisten luottamus julkiseen liikenteeseen ja matkustajamäärät nousuun. …Tälle osoitamme tukea joukkoliikennekampanjalla, jolla toivotamme matkustajat takaisin turvallisille matkoille työ- ja vapaa-aikana, liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka (sd.) totesi tiedotteessa.
Kampanja keskeytettiin vain reilun viikon kuluttua, kun koronatilanteen havaittiinkin pahenevan. Nyt tartuntoja on hallitsemattomasti monia kertoja enemmän kuin koskan ennen ja Suomea suljetaan.
Valtakunnallisen #TaasMennään-kampanjan tarkoituksena on kannustaa matkustajia palaamaan takaisin joukkoliikenteen pariin.
On tärkeää saada palautettua ihmisten luottamus julkiseen liikenteeseen ja matkustajamäärät nousuun, @TimoHarakka sanoo.
Tiedote https://t.co/fqIGmPng27
— LVM (@lvmfi) November 5, 2021
LUE MYÖS:Sanna Marin julisti koronan päättymistä 24.9.2021: Nyt saa mennä, kokea ja tehdä https://www.verkkouutiset.fi/sanna-marin-julisti-koronan-paattymista-24-9-2021-nyt-saa-menna-kokea-ja-tehda/#9d3a7c32