Tuotantojohtaja Pasi Rannus rakentaisi Uudenkaupungin autotehtaassa mieluusti myös sähköautoja, kertoo Kauppalehti.
Uudessakaupungissa koottava GLC-katumaasturi jakaa saman pohjalevyn Daimlerin ensimmäisen uuden polven täyssähköauton, EQC-katumaasturin kanssa.
Rannuksen mukaan tahtoa ja valmiuksia EQC:n valmistukseen olisi, mutta asiakas eli Daimler päättää.
– Olemme kyllä jatkuvassa keskusteluyhteydessä asiakkaamme kanssa siitä, mitkä vaihtoehdot sopisivat parhaiten heidän tarpeisiinsa, hän kertoo.
Hän muistuttaa, että kilpailu on kovaa, mutta sopimusvalmistajan kannalta hän näkee esimerkiksi sähköistymisen suurena mahdollisuutena.
– Sähköistäminen kuuluu strategiaamme. Siihen liittyy myös Salon-akkutehdas, jonka tuotanto saatiin käynnistettyä ennätysajassa, Rannus toteaa.
Nokian entisen tuotantolaitoksen muutostyö aloitettiin Salossa viime keväänä, ja tuotanto alkoi joulun alla.
Lomautusten vuoksi Uudenkaupungin tuotantotahti hiipui vuoden lopussa, mutta Rannuksen mukaan lomautukset saadaan pois päiväjärjestyksestä maaliskuun lopulle tultaessa.