Verkkouutiset

Jos ei digiä ytimessä, yritys putoaa kelkasta

Ohjelmisto- ja verkkoliiketoiminnan yhdistyksen mielestä kilpailussa häviävät ne, jotka eivät ole data- ja ohjelmistovetoisia.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roihan mukaan sellaiset yritykset, jotka eivät ole data- ja ohjelmistovetoisia, putoavat väistämättä kelkasta ja kuihtuvat kansainvälisessä kilpailussa.

Keskiviikkona kerrottiin, että verkkoliiketoiminnan edunvalvontajärjestö Verkkoteollisuus ry on liittynyt Ohjelmisto- ja e-business ry:hyn.

– Kun Verkkoteollisuus päätti liittyä meihin, toteutui tavallaan ensimmäinen askel koko maailman mullistuksesta. Enää ei voi puhua vain siitä, että ohjelmistoala kasvaa. Pitää puhua siitä, että kaikesta tulee ohjelmistoalaa! Yritykset, joilla digitaalisuus ei ole ytimessä, tulevat häviämään kilpailussa. Se on niin yksinkertaista. Digiajan keskipakoisvoima tuo kaikki menestyjät ohjelmistoalalle, joten tervetuloa samalla myös jäseniksi, Roiha kehottaa tiedotteessaan.

Ohjelmistoyrittäjillä on ollut aiemmin 600 jäsenyritystä, ja nyt Verkkoteollisuus tuo mukanaan yli 100 yritystä lisää. Roihan mielestä on todella upeaa, että uusissa jäsenissä näkyy hyvin erilaisten yritysten kauaskatseinen ymmärrys tulevaisuudesta.

– Kovin moni ei olisi osannut muutama vuosi veikata, että Reima, Nanso tai Veikkaus liittyisivät ohjelmistoalaan. Digitaalisuuden ylivoima kuitenkin sanelee sen, että oikeastaan pitää kysyä: Kuka seuraavaksi?

Roihan mukaan softan voima on kaikille se ratkaiseva menestyksen voima.

– On velvollisuutemme saada tämä mahdollisimman laajalti ja pian kaikkien vastuullisten päättäjien tietoisuuteen. Kaikessa päätöksenteossa tulee miettiä mikä edistää digitaalista taloutta, ja mikä taas jarruttaa ja hidastaa edistystä. Valinnan tulee kohdistua aina edistyksen puolelle, Roiha toteaa.

Verkkoteollisuus ry:tä johtaneen Maria Rajakallion vastuualueena on uudessa yhdistyksessä verkkokaupankäynti. Rajakallio myös edustaa Suomea EU:n digitaalisen kaupan järjestössä E-Commerce Europessa.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)