Verkkouutiset

Huono palvelu terassilla kypsytti – kaverit keksivät ratkaisun

Asiakas voi tehdä tilauksensa älypuhelimellaan, kun hän haluaa.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kaksi kaveria istui oluella pubin terassilla Tampereella. He olisivat halunneet tilata toiset oluet.

– Kun terassilla ei näkynyt tarjoilijaa, ehdimme kehittää liikeidean ja haimme toiset oluet tiskiltä, Ordlyn toimitusjohtaja ja koodari Indre Solodov kertoo.

– Onneksi oli niin huonoa palvelua, hän toteaa.

Kavereiden perustama yritys Ordly tarjoaa ravintoloille ja hotelleille digitaalisen palvelu- ja tilauskanavan.

Asiakkaan ei tarvitse odottaa, milloin tarjoilija tulee pöytään, vaan asiakas voi tehdä tilauksen ja pyytää palvelua tai laskun, kun hän haluaa.

Palvelu toimii esimerkiksi siten, että asiakas lataa älypuhelimelleen Ordly-sovelluksen. Ravintolassa hän skannaa puhelimellaan QR-koodin, saa näytölleen ravintolan menun ja voi tehdä tilauksensa.

Ravintolassa tarjoilija näkee tabletilta tai tietokoneelta tilauksen ja laittaa sen eteenpäin. Tarjoilija näkee myös, missä pöydässä asiakas istuu.

Solodov kertoo, että digitaalisen palvelukanavan ansiosta yksi tarjoilija pystyy hoitamaan nykyistä enemmän pöytiä ja asiakas saa paremman palvelukokemuksen, kun hänen ei tarvitse odottaa.

Palvelukanava mahdollistaa myös hävikin pienentämisen, sillä ravintola voi tehdä esimerkiksi loppuillasta viime hetken tarjouksia reaaliaikaiseen menuun.

Yritys lupaa myynnin kasvavan, kun asiakas ei jätä tilaamatta sen vuoksi, että hän ei saa palvelua tai palvelu on hidasta.

Ordly tarjoaa ravintolalle myös tietoa tilauksista. Jos asiakkaat eivät esimerkiksi osta enää jotakin sesonkituotetta, sitä ei kannata tilata varastoon.

Ordly-palvelukanava on maksuton pienille ravintoloille viiteen pöytään asti. Sen jälkeen palvelu maksaa yritykselle 49 euroa kuukaudessa.

Palvelukanava on jo käytössä kymmenessä paikassa Suomessa. Solodov kertoo, että kahdesti he rakensivat palvelun väärin, ennen kuin saivat sen kohdalleen.

Loppuviikosta Helsingissä järjestetyssä Slush-startup-tapahtumassa Ordly haki vauhtia laajentumiseen. Yrityksen ensisijaista markkina-aluetta ovat Pohjoismaat ja Baltia.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)