Helsinkiläinen Jussi Rissanen arvostelee Helsingin Uutisille Postin uudistusta, jonka myötä korttimaksupäätteet poistuivat pakettiautomaateilta.
– Posti ”parantaa” jälleen palveluita karsimalla niitä, Rissanen sanoo.
– Kun aiemmin riitti, että kirjoittaa käsin lähettäjän ja vastaanottajan tiedot paketin päälle, valitsee saajan automaatin valikosta ja maksaa postimaksun kortilla, niin eipä onnistu enää, hän jatkaa.
Posti kertoo tiedotteessaan, että kaikista pakettiautomaateista päätettiin poistaa maksupäätteet kesäkuun loppuun mennessä asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksen myötä.
– Paketin kuljetusmaksu halutaan hoitaa yhä kasvavassa määrin joko verkkopalvelun tai mobiilisovelluksen kautta. Näiden maksutapojen käyttö on kolminkertaistunut vuodessa, kertoo Kati Nevalainen Postin Pakettipalveluista HU:lle.
– Loogisesti ajatellen tämä on yhtä järkevää kuin lopettaa teen myynti kahviloissa. Teenjuojiakin kun on varmaan alle puolet asiakkaista, Rissanen kommentoi perustelua.