Jan Meyerin mukaan telakoilta valmistuvat autolautat ja risteilyalukset muistuttavat liikkuvia kaupunkeja, joissa keskenään kommunikoivat koneet ja teollinen internet ovat arkipäivää. Hän haluaa romuttaa vanhentuneen mielikuvan telakoista työpaikkoina, joissa työskentelee vain hitsaavia työntekijöitä.
– Nykyajan alukset ovat monimutkaisia teknologisia kokonaisuuksia, jotka käyttävät jopa 200 erilaista laivatoimintaan räätälöityä it-järjestelmää. Yksittäinen risteilyalus voi koostua jopa 10 miljoonasta osasta, joiden yhteensovittaminen on todellista moniosaamisen palapeliä, Meyer kuvaileeTeknologiateollisuuden sidosryhmälehden Vision haastattelussa.
Meyer uskoo, että Turun telakka tarvitsee lähivuosina lisää työvoimaa tulevien tilausten toteuttamiseen. Viimeisen 12 kuukauden aikana telakalle on rekrytoitu 50 uutta työntekijää. Erikoisosaajille on hänen mukaansa aina kysyntää.
Turun telakka etsii uusia osaajia yhteistyössä kotimaisten yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kanssa. Telakan toiminnan kehittämisessä on myös yhteistyökumppaneilla tärkeä asema.