Elovena-tytön kansallispuku poistetaan

Kauratuotteiden pakkaukset muutetaan kansainvälisten markkinoiden vauhdittamiseksi.

Raisio-konsernin omistaman Elovena-brändin ilme uudistuu vuonna 2020. Muutoksen myötä Elovena-tyttö ei ole enää pian kansallispuvussa, vaan sinisessä mekossa.

Yhtiö kertoo sivuillaan, että muutoksen taustalla on tavoite kasvattaa kansainvälistä kauraliiketoimintaa. Elovena-tytön uudistettu vaatetus tukee yhtiön mukaan tätä pyrkimystä.

Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist kertoo, että ikonibrändin uudistusta pohjustettiin kolmella kuluttajatutkimuksella Suomessa ja ulkomailla, muun muassa Puolassa ja Ruotsissa.

– Tutkimuksiin osallistui yli 4 000 kuluttajaa ja uusi Elovena-design sai heiltä hyvät arviot, Mikko Lindqvist sanoo yhtiön tiedotteessa.

– Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta, luotettavuutta, luonnollisuutta ja ajassa elämistä.

Elovena-brändin uudistuksen lisäksi Raisio on investoinut vahvasti kansainvälisen kauraliiketoiminnan rakentamiseen. Yhtiö on uudistanut Nokialla sijaitsevaa kauramyllyään noin kahdeksalla miljoonalla eurolla ja aloittanut 45 miljoonaa euroa maksavan kasvipohjaisia lisäarvotuotteita valmistavan tuotantolaitoksen rakentamisen Raisioon.

Kansallispuku ja siihen kuulunut huivi ovat poissa uusissa pakkauksissa. Kuva: Raisio

Kommentit

Miksi kommentit eivät näy? »Kommentoinnin säännöt