Verkkouutiset

EK kampanjoi työsyrjinnän vähentämiseksi

Työelämän tasa-arvosta halutaan asennemuutoksella tehdä itsestäänselvyys Suomessa.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Elinkeinoelämän keskusliitto EK aloittaa laajan Työ ei syrji -kampanjan, joka tähtää asenteiden muuttamiseen ja syrjinnän vähentämiseen työelämässä. Tavoitteena on EK:n mukaan tehdä työelämän tasa-arvosta itsestäänselvyys. Kampanjassa on mukana erikokoisia yrityksiä teollisuudesta ja palvelualoilta.

– Emme hyväksy syrjintää. Mikään ei saisi tulla työn ja tekijän väliin, EK toimitusjohtaja Jyri Häkämies totesi kampanjan tiedotustilaisuudessa maanantaina Helsingissä.

Hänen mukaansa tarvitaan asennemuutos. Kaikkien osaamista ja panosta tarvitaan tässä yhteiskunnassa, se on kaikkien yhteinen etu.

EK:n yhdenvertaisuusasiantuntija Katja Leppänen arvioi, että syrjintään liittyvä lainsäädäntö on Suomessa jo hyvin kattavaa. Syrjintää kuitenkin koetaan työelämässä niin työtovereiden, asiakkaiden kuin työnantajien taholta.

– Asennemuutosta tarvitaan kaikkien osalta, Leppänen painotti.

EK:n aiemmin tänä vuonna teettämien selvitysten mukaan 10 prosenttia suomalaisista on kokenut ikäsyrjintää työtä hakiessa viimeisen kahden vuoden aikana. Seitsemän prosenttia työikäisistä ilmoittaa kokeneensa seksuaalista häirintää työssään viimeisten kahden vuoden aikana.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)