Alko myi toukokuussa yhteensä 6,5 miljoonaa litraa juomia, mikä on 1,6 prosenttia edellisvuoden toukokuuta vähemmän.
Toukokuussa ostettiin vuotta aiempaa vähemmän roseeviinejä (-11,3 %), muita mietoja viinejä (-25,4 %) sekä longdrinkejä (-20,2 %). Enemmän verrattuna edelliseen toukokuuhun myytiin kuohuviinejä (0,9 %), alkoholittomia (2,0 %), punaviinejä (5,5 %) sekä väkeviä (8,8 %).
Koko alkuvuoden 2019 osalta Alkon litramyynti on ollut 30,9 miljoonaa litraa. Myynti on ollut 3,5 prosenttia edellisvuotta pienempää. Myyntiään ovat kasvattaneet muun muassa roseeviinit (11,9 %) ja alkoholittomat juomat (8,2 %).
Alkon tiedotteen mukaan vastuullisuus ja eettisyys ovat selkeitä trendejä ja entistä merkittävämpi ostokriteeri Alkon asiakkaille. Tämä näkyy myös Alkon tuotteiden myynnissä. Luomutuotteiden kysyntä nousi toukokuussa 18,6 prosenttia.
Kaikista myydyistä viineistä luomun osuus on 13 prosenttia.