Verkkouutiset

Alko ottaa käyttöön uuden verkkopalvelun

Alkotoiveen kautta voi toivoa tuotteita myymälöiden valikoimiin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Alko kertoo ottavansa käyttöön Alkotoive-verkkopalvelun, jonka kautta asiakkaat voivat esittää tuotetoiveita lähimyymälänsä valikoimaan. Asiakas voi toivoa valikoimaan tuotteita Alkon valikoimasta tai sen ulkopuolelta.

Alkotoivetta testattiin keväällä 2020 neljässä myymälässä. Testijakson aikana asiakkaat toivoivat valikoimiin yli 600 tuotetta, ja niistä noin 30 prosenttia toteutettiin. Eniten toiveita kohdistui puna- ja valkoviineihin sekä oluisiin.

− Asiakkailta saamamme kannustavan palautteen pohjalta otamme käyttöön Alkotoiveen kaikissa myymälöissämme läpi Suomen. Tavoitteenamme on ylläpitää tasapainoista valikoimaa toiveiden ja vakiintuneiden tuotteiden välillä, kertoo valikoima- ja hankintajohtaja Anu Koskinen tiedotteessa.

− Alkotoive auttaa meitä jatkossa keräämään ja toteuttamaan asiakastoiveita entistä systemaattisemmin ja sujuvammin. Alkotoiveella asiakas voi vaikuttaa siihen, mitä tuotteita oman lähi-Alkon hyllystä löytyy, hän lisää.

Yhdessä Alkon myymälässä tuotteita on 300–3 000 myymälän koon mukaan. Alkotoive täydentää kunkin myymälän valikoimaa vastaamaan alueen asiakkaiden toiveita. Toteutuneen asiakastoiveen tunnistaa myymälässä Alkotoive-merkistä. Yksittäisessä myymälässä on mahdollisuus ottaa valikoimaan myymälän koon mukaan 50–150 asiakastoivetta.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)