Suomalaiset yrityspalvelut vastaavat työ- ja elinkeinoministeriön mukaan kohtuullisen hyvin maahanmuuttajayrittäjien tarpeisiin, mutta uusien palvelujen sijaan maahanmuuttajat kaipaavat enemmän yhteistyötä ja verkostoitumista kantaväestön yrittäjien kanssa.
Myös tietoa kaivataan lisää nykyisistä palveluista, kerrotaan työ- ja elinkeinoministeriön tuoreessa maahanmuuttajien yrittäjyyttä koskevassa raportissa.
Raportin mukaan maahanmuuttajayrittäjien selkeimmät haasteet koskevat kielen, kulttuurin ja markkinoiden osaamista. Yritysneuvontaa on saatavilla, mutta palvelukenttä on sekava ja sirpaleinen. Työtä yhdeltä luukulta saatavien palvelujen eteen on tehty, mutta esimerkiksi Yritys-Suomi-portaali on jäänyt monelle maahanmuuttajayrittäjälle vieraaksi.