Verkkouutiset

Joka kolmas keskeyttää nettiostoksen jossa vaaditaan rekisteröintiä

Yli puolet kaikista nettikauppojen ostoksista jätetään kesken ennen maksua, kertoo maksupalveluyhtiö Klarna.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Klarna teettämän tutkimuksen mukaan 40–50 prosenttia nettiostoksista keskeytyy jo ostoprosessin ensimmäisessä vaiheessa.

Yleisin syy nettiostoksen keskeyttämiseen on pakotettu käyttäjätilin luominen. Asiakkaista 33 prosenttia jättää ostoksen kesken, jos kauppa vaatii rekisteröitymisen. 52 prosenttia ostaa mieluiten kokonaan ilman rekisteröitymistä.

Muita syitä ostoksen keskeyttämiseen ovat korkeat kuljetuskustannukset, hidas ostosten käsittely, maksutavan valinnasta johtuvat lisämaksut, epäilys nettikaupan turvallisuudesta sekä epävarmuus henkilötietojen lähettämisestä julkisen wifi-verkon kautta.

Klarnan kumppanuussuhteista Suomessa vastaava johtaja Marja Merentie muistuttaa lisäksi, että kaikki asiakkaat eivät käytä nettikauppojen ostoskoreja pelkästään tuotteiden ostamiseen.

– Monesti ostoskoria käytetään toivelistana tai digitaalisena muistikirjana. Siksi ostoskorien hylkäämistä ei voida kokonaan poistaa, Merentie kertoo Klarnan tiedotteessa,

Tiedot käyvät ilmi Klarnan teettämästä Readingin yliopiston tutkijoiden tekemästä tutkimuksesta, johon on koottu tietoa yli 20 tilastosta ja tieteellisestä tutkimuksesta.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)