TNS Ad Intelligence kertoo, että sen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin joulukuussa 0,6 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana.
Mainonta väheni varsinaisissa sanomalehdissä joulukuussa vuodentakaisesta 6,7 prosenttia, mutta kasvoi kaupunki- ja noutolehdissä 4,1 prosenttia.
Televisiomainonta väheni yhden prosentin ja elokuvamainonta peräti 25,2 prosenttia.
Mainonta verkossa kasvoi 4 prosenttia ja radiossa 26,9 prosenttia. Ulkomainonta kasvoi 33,1 prosenttia.
Vähittäiskaupan mainonta väheni 2,4 prosenttia ja luokiteltu ilmoittelu 13 prosenttia. Merkkimainonnassa sen sijaan kasvua oli 6,5 prosenttia.
Mediamainontaansa lisäsivät finanssialan, elintarvikkeiden, moottoriajoneuvojen ja lääkkeiden mainostajat.