Mainonta väheni sanomalehdissä lähes 7 prosenttia

Mainonta kokonaisuudessaan kasvoi hiukan joulukuussa vuodentakaisesta, mutta varsinaisissa sanomalehdissä suunta oli alaspäin.

  • LKS 20141230 - Mies lukee Karjalainen-sanomalehteä ja pitää kädessään kahvikuppia Helsingissä 30. joulukuuta 2014. Sanomalehti Karjalainen lomauttaa koko henkilöstönsä kolmeksi viikoksi ensi vuonna. Lehden yt-neuvottelut päättyivät tänään tiistaina. HUOMIO TOIMITUKSET LAVASTETTU TILANNE. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

    Entisaikaan aamuisin juotiin kahvia ja luettiin lehtiä.

    ()

TNS Ad Intelligence kertoo, että sen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin joulukuussa 0,6 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana.

Mainonta väheni varsinaisissa sanomalehdissä joulukuussa vuodentakaisesta 6,7 prosenttia, mutta kasvoi kaupunki- ja noutolehdissä 4,1 prosenttia.

Televisiomainonta väheni yhden prosentin ja elokuvamainonta peräti 25,2 prosenttia.

Mainonta verkossa kasvoi 4 prosenttia ja radiossa 26,9 prosenttia. Ulkomainonta kasvoi 33,1 prosenttia.

Vähittäiskaupan mainonta väheni 2,4 prosenttia ja luokiteltu ilmoittelu 13 prosenttia. Merkkimainonnassa sen sijaan kasvua oli 6,5 prosenttia.

Mediamainontaansa lisäsivät finanssialan, elintarvikkeiden, moottoriajoneuvojen ja lääkkeiden mainostajat.

Arvoisa kommentoija, kunnioitathan hyviä tapoja. Terävä kritiikki on sallittua. Henkilökohtaiset tai kansanryhmien solvaukset ja ihmisarvon loukkaukset poistamme. Voimasanojen käyttöä tai alatyyliä kohtaan meillä on nollatoleranssi. Emme voi myöskään julkaista ulkopuolisia linkkejä. Pysy asiassa.