Lippupiste kertoo tapahtumalippujen myynnin kasvaneen tammi-kesäkuussa 21,6 prosenttia. Tieto perustuu yhtiön lipunmyyntitietoihin, jotka edustavat 56 prosenttia suomalaisesta lipunmyynnistä.
Lippupisteen myynti- ja markkinointijohtaja Petri Karjalaisen mukaan lippujen myynti on kasvanut tasaisesti kautta linjan kulttuuri-, viihde- ja urheilutapahtumissa.
– Kulttuuritapahtumien tilaisuuksien määrä on lisääntynyt 5,5 prosenttia. Viihdetapahtumissa kotimaisten artistien ennennäkemätön suosio on korvannut ulkomaisten artistien myyntiä. Urheilussa muun muassa Jokereiden KHL-pelit ovat piristäneet lippukauppaa, hän arvioi Lippupisteen tiedotteessa.
Tapahtumia myös markkinoidaan hänen mukaansa entistä kohdistetummin ja monikanavaisemmin. Samaan aikaan verkkokaupan osuus Lippupisteen ennakkolippujen myynnistä on noussut yli 60 prosenttiin. Kävijöistä yli 40 prosenttia käyttää mobiililaitetta.
Lippupiste ennustaa lippujen verkkokaupan kasvavan edelleen.