Neuvottelujen tuloksena irtisanottavia on alustavaa arviota vähemmän. Neuvottelujen henkilöstövaikutukset ovat kokonaisuudessaan 77 henkilöä.
Yt-neuvottelut koskivat kaikkiaan 487 henkilöä. Niiden piirissä eivät olleet automyyjät, mekaanikot, maalarit eivätkä korimekaanikot.
Organisaatiouudistuksen taustalla ovat yhtiön mukaan muutokset autoliiketoiminnan toimintaympäristössä.
Tehokkuuteen pyritään organisaatiorakenteella, joka sopii paremmin ketjumaiseen toimintamalliin. Toinen keskeinen tavoite on palveluliiketoiminnan kehittäminen.
– Olemme Suomen suurin autojen vähittäismyyjä ja haluamme olla myös tehokkain. Uudella suoraviivaisemmalla organisaatiorakenteella haemme parempaa tuloksentekokykyä ja uutta tapaa toimia menestyksekkäästi tulevaisuuden automarkkinoilla. Tämän uudelleenorganisoinnin myötä myös merkittävästi suurempi osa henkilökunnastamme palvelee asiakasrajapinnassa, sanoo Laakkonen autokonsernin toimitusjohtaja Tero Panhelainen.
Laakkosen autoliiketoiminnan uusi organisaatio astuu voimaan portaittain maaliskuun aikana.