Verkkouutiset

Mainonta väheni edelleen lehdistössä mutta kasvoi Facebookissa kolmanneksella

Mainonnassa jatkui vuoden toisella neljänneksellä suuntaus perinteisestä mainonnasta kohti verkkomainontaa
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Huhti-kesäkuussa mediamainonnan määrä laski TNS Gallupin mukaan 1,2 prosenttia vuodentakaisesta. Mediamainontaan upotettiin rahaa noin 259 miljoonaa euroa.

Sanomalehtimainonta väheni vuodentakaisesta 4,5 prosenttia, aikakauslehtimainonta 10,2 prosenttia, ulkomainonta laski 3,6 prosenttia ja televisiomainonta 4,1 prosenttia.

Sen sijaan radiomainonta kasvoi 2,9 prosenttia ja elokuvamainonta 6,4 prosenttia.

Verkkomainonta kasvoi

Verkkomainontaan käytettiin huhti-kesäkuussa yhteensä 46 miljoonaa euroa, josta display-mainontaan 21,9 miljoonaa, luokiteltuun verkkomainontaan 9,6 miljoonaa, videomainontaan 4,5 miljonaa, mobiilimainontaan 7,1 miljoonaa ja sisältömarkkinointiin 2,8 miljoonaa.

Mobiilimainonta kasvoi 34 prosenttia ja videomainonta 2,2 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Display-mainontaa oli 2,8 prosenttia enemmän ja luokiteltu verkkomainonta kasvoi 11,5 prosenttia.

IAB Finlandin keräämien tietojen mukaan Facebook-mainonta kasvoi 35 prosenttia ja hakumainonta 14,4 prosenttia.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)